PROJEKTY MĚSTA DĚČÍN - OBLASTI PROJEKTŮ
Venkovní didaktické pomůcky ZŠ Míru
| Podpořeno |   | 
| Stav projektu | Projekty v realizaci | 
| Oblast | Školství | 
| Poskytovatel dotace | Ministerstvo životního prostředí ČR | 
| Rozpočet v Kč | 690 813 | 
| Dotace v Kč | 584 515 | 
| Spoluúčast v % | 15 | 
| Termín realizace od | 01-04-2026 | 
| Termín realizace do | 31-08-2026 | 
| Kontaktní osoba | Lucie Horová;Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | 
| Popis projektu | Škola disponuje rozhlehlou školní zahradou, kterou se snaží využívat v rámci výuky, ale i v rámci přestávek či volnočasových aktivit, např. v rámci školního klubu. Od loňského roku 2023 škola zavedla pravidelné Učení v přírodě. Od letošního roku škola zakázala používání mobilních telefonů o přestávkách a zavedla tzn. letní režim, kdy žáci tráví velké přestávky venku na tamní školní zahradě, kam se vejde celá škola. Školní zahrada však v současné době není příliš atraktivní, multifunkční místo, které by podpořilo nejen odpočinek během přestávek, ale i aktivní učení a rozvoj dovedností žáků mimo učebny. V okamžiku, kdy škola zavedla omezený režim v užívání mobilních telefonů o přestávkách, je žádoucí, aby žákům nabídla jinou alternativu trávení volného času (o přestávkách) během dne ve škole. Vzhledem k vysokému počtu žáků se sociálním znevýhodněním, by škola chtěla projektem podpořit aktivní zapojení žáků do výuky, prostřednictvím nových výukových prvků, což může v důsledku zvýšit motivaci a zájem o učivo u těchto žáků. Problém je však v absenci vhodných, poutavých prvků. Žáci, nejen se sociálním znevýhodněním, mají problém se sociální dovedností či koncentrací při výuce. Pro podporu rozvoje těchto dovedností a zlepšení koncentrace tak chybí právě vhodné didaktické prvky, které by oživily běžnou výuku či trávení přestávek v přírodě na školní zahradě. V rámci výuky "Učení v přírodě", kdy žáci využívají školní zahradu, využívají k sezení kartonové desky či karimatky. Pro komfortní užívání zahrady nejen při výuce, ale při svačinových přestávkám tak chybí vhodný mobiliář. Projekt tak řeší potřebu lepšího využití venkovních prostor školy a zajištění kvalitního a zdravého prostředí pro výuku i volnočasové aktivity žáků. | 
| Cíl projektu | Cílem projektu je zlepšení využití školní zahrady jako prostoru pro výuku a volnočasové aktivity žáků prostřednictvím pořízení nového venkovního vybavení. Projekt se zaměřuje na nákup přírodních didaktických prvků, které budou sloužit jako nástroje pro výuku přírodních věd a dalších předmětů, a zároveň jako inspirativní prostor pro rozvoj kreativity, logického myšlení a týmové spolupráce v rámci velkých přestávek či dalších volnočasových aktivit. Mezi plánované prvky patří například interaktivní dřevěné tabule, stavitelné herní sestavy, šachovnice a různé přírodní moduly podporující přirozené vzdělávání. Kromě didaktických prvků bude součástí projektu i pořízení nového mobiliáře, který zahrnuje lavičky a stoly pro venkovní výuku, odpočinek a volnočasové aktivity. Tento mobiliář bude navržen tak, aby byl odolný vůči povětrnostním podmínkám, ergonomický a estetiky vhodný pro venkovní prostředí školní zahrady. | 
| Městská část | Děčín XXXII – Boletice | 
| Aktuality projektu | 12/2024 byla podána žádost o dotaci do výzvy OPST. 06/2025 žádost o dotaci byla schválena. 08/2025 vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace | 

 
																									
						
					 
																									
						
					 
																									
						
					 
			 
									 
			 
			         
			